четверг, 23 февраля 2012 г.

Пленарні засідання 21 лютого 2012 року

У ВІВТОРОК, 21 ЛЮТОГО, ВІДБУЛИСЯ ПЛЕНАРНІ ЗАСІДАННЯ ДЕСЯТОЇ СЕСІЇ ВЕРХОВНОЇ РАДИ ШОСТОГО СКЛИКАННЯ.

Голова Верховної Ради В.Литвин, відкривши ранкове засідання, повідомив про підсумки роботи Верховної Ради на пленарних засіданнях 7-10 лютого.

З оголошеннями, заявами, пропозиціями виступили уповноважені представники депутатських фракцій і груп.

На вимогу фракцій "БЮТ-Батьківщина" і "Наша Україна-Народна Самооборона" у засіданні була оголошена перерва.

Представник фракції "Наша Україна-Народна Самооборона" Арсеній Яценюк озвучив заяву фракцій. "Опозиція вимагає негайної зустрічі з Президентом України Віктором Януковичем. Пройшло два роки - два роки війни влади з народом, два роки війни влади з опозицією, два роки бідності і безробіття, два роки безроздільної влади, два роки безнадії і два роки боротьби з Україною і з усім українським. Ми хочемо, щоб Президент України негайно зустрівся з нами як з опозиційними силами і щоб ми обговорили не майбутнє влади, а майбутнє України і майбутнє нашої держави", - йдеться у заяві.

Фракції вимагали від Президента України відповіді на кілька запитань, зокрема: "яким чином Президент України буде виконувати резолюцію Парламентської асамблеї Ради Європи щодо звільнення і участі у виборах Юлії Тимошенко, Юрія Луценка та інших політичних в'язнів?"

Фракції також вимагали відповіді від Президента України на запитання: які перемовини ведуться з Росією, на яких умовах буде знижена ціна на газ і що відповідає В.Янукович новій старій російській владі щодо участі України у Митному союзі і, ймовірно, у військовій організації під приводом Росії під назвою ОДКБ?

У заяві йшлося про вимогу фракцій до Президента України дати відповідь на чітке запитання: "Коли Україна підпише угоду з Європейським Союзом про політичну асоціацію та економічну інтеграцію?"

Фракції також вимагали від Президента України дати відповідь на такі запитання: "Останні кадрові призначення в Україні - в Міністерстві оборони та інших силових відомствах - говорять про те, що в Україні формується військова хунта, замішана на великому капіталі Партії регіонів. Пане Президенте, чи збираєтеся ви вводити надзвичайний стан в країні?

І наостанок. Ви стверджуєте про економічне зростання. Коли будуть підвищені пенсії і заробітні платні для вчителів і лікарів? Коли будуть збільшені дотації? Коли українці отримають добробут, а не ви будете користуватися цим добробутом?"

У заяві висловлювалась впевненість на конструктивну розмову з Президентом України.

Народні депутати приступили до розгляду питань порядку денного.

Проект закону про морські порти України доповів заступник Міністра інфраструктури Дмитро Демидович. Урядовець зазначив, що портова галузь вкрай потребує невідкладних та керівних перетворень, лібералізації майнових відносин, технічної модернізації, сучасної модернізації та сучасної моделі функціонування морських портів. За словами доповідача, аналіз процесів, що відбуваються в портовій галузі в останні роки, свідчить про стагнацію процесів інвестування в об'єкти портової інфраструктури. Ризики інвестування урядовець пов'язав із застарілою нормативною базою.

Д.Демидович повідомив, що законопроектом, підготовленим урядом, пропонується не лише встановити нові правила поведінки суб'єктів портової діяльності, але й визначити конкретні заходи щодо реформування портової галузі України. "Реформа, що запроваджується, передбачає наступне: по-перше, - запровадження загальноприйнятої у світі моделі функціонування морських торговельних портів з чітким розподілом адміністративних функцій та господарських функцій. По-друге, з цією метою передбачається реорганізація державних підприємств в морські порти та утворення на базі майна морських портів адміністрації морських портів України та утворення державних підприємств або публічних акціонерних товариств на базі майна, що забезпечує комерційну діяльність портів, приватизацію або передачу у концесію вищезазначених державних підприємств та публічних акціонерних товариств у разі прийняття відповідного рішення".

Заступник голови Комітету з питань транспорту і зв'язку Юрій Крук доповів рішення Комітету рекомендувати парламенту прийняти цей законопроект за основу. Ю.Крук також зазначив, що проект не змінює ідеологію заветованого Президентом України Закону "Про морські порти", який був прийнятий 9 листопада 2011року.

Представник профільного Комітету також позитивно відзначив одне з положень проекту, згідно з яким, приватизація не поширюється на стратегічні об'єкти портової інфраструктури.

Під час обговорення законопроект підтримав представник фракції Партії регіонів І.Попеску. Він наголосив на тому, що прийняття нового закону є вкрай актуальним. За його словами, ризик інвестування у цю сферу, пов'язаний, в першу чергу, з законодавчою базою, оскільки вона відображає ще радянську модель функціонування.

Проти прийняття законопроекту висловилися представники опозиційних фракцій і фракції КПУ. Представники опозиції наголошували на тому, що "цей законопроект - це, фактично, приватизація, роздержавлення морських портів, які завжди були серйозною стратегічною складовою безпеки України".

Представник фракції "БЮТ-Батьківщина" Ю.Одарченко звинуватив Партію регіонів у тому, що вона "нехтуючи національними інтересами утворює тіньові структури, завдяки яким вона може красти державне майно. Вони сьогодні хочуть утворити структуру - адміністрацію морських портів, передати їм невідомо яку частку майна, це не зазначено в законі, а решту майна пустити на роздержавлення, читайте, вкрасти це майно".

Представник фракції КПУ Є.Мармазов зазначив, що фракція не буде голосувати за цей проект, оскільки ним передбачається приватизація.

Верховна Рада 232-ма голосами прийняла законопроект за основу.

Проект закону про внесення зміни до статті 23 Закону "Про державну службу" (щодо граничного віку перебування на державній службі) доповів Голова Національного агентства з питань державної служби В'ячеслав Толкованов. Він обґрунтував прийняття законопроекту необхідністю належного забезпечення державних органів досвідченими керівними кадрами, збереженням інституційної пам'яті та створення умов для ефективного виконання органами державної влади покладених на них завдань.

Доповідач повідомив, що проектом передбачається доповнити статтю 23 Закону "Про державну службу" новим положенням, згідно з яким державним службовцям, які займають посади першої категорії, може бути продовжено перебування на державній службі після досягнення ними 65-річного віку за їх згодою у зв'язку з потребами державної служби.

В.Толкованов зазначив, що аналогічна норма вже існує в новій редакції Закону "Про державну службу". Передбачається, що закон, в разі його прийняття, набере чинності з 1 січня 2013 року. "Отже, запропонована редакція буде діяти вже протягом 2012 року і забезпечить стабільність та безперервність кадрової політики і державної служби в цілому", - зазначив доповідач.

Голова підкомітету Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування Василь Демчишен доповів рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді прийняти законопроект за основу.

Народні депутати, які підтримали проект під час обговорення, зазначали, що законопроект не суперечить пенсійному реформуванню. За словами виступаючих, "людина, працюючи довше, має більший досвід, і може передавати цей свій досвід".

Представник фракції "БЮТ-Батьківщина" О.Боднар навпаки заявила, що "запропоновані новели суперечать Конституції України і встановлюють нерівність та дискримінацію серед державних службовців".

Законопроект 251-им голосом був прийнятий за основу.

Проект закону про основи розвитку Автономної Республіки Крим та особливості провадження інвестиційної діяльності на її території доповів заступник Міністра економічного розвитку і торгівлі Володимир Бандуров. Урядовець зазначив, що метою законопроекту є створення сприятливих умов для комплексного та збалансованого розвитку Автономної Республіки Крим як невід'ємної частини України, ефективного використання ресурсного потенціалу та залучення додаткових інвестиційних ресурсів.

За його словами, законопроектом пропонується створити сприятливі умови для додаткового залучення інвестицій у стратегічно важливі для Криму напрями розвитку. Зокрема, встановити особливий режим впровадження інвестиційної діяльності на території Автономної Республіки Крим, здійснювати за бажанням інвестора або суб'єкта господарювання реєстрацію інвестиційних проектів, що реалізовуватимуться у стратегічно важливих для Криму напрямках розвитку.

Згідно із проектом, пропонується, що порядок реєстрації та пріоритетні сфери для реалізації інвестиційних проектів має затверджувати Кабінет Міністрів.

Документом також передбачається, що підготовка та реалізація на території Автономної Республіки Крим інвестиційних проектів здійснюватиметься за принципом єдиного вікна.

Доповідач звернув увагу на особливості оподаткування інвестиційної діяльності. Відповідно до законопроекту, суб'єкти господарювання можуть бути звільнені від сплати мита на операції з ввезення на територію України устаткування обладнання та комплектувальних до нього, що використовуватимуться при реалізації зареєстрованих інвестиційних проектів та не виробляються в Україні.

Крім того, проектом пропонується визначити Раду Міністрів Автономної Республіки Крим органом ліцензування деяких видів діяльності, що провадяться на території Автономної Республіки Крим.

Голова підкомітету Комітету з питань економічної політики Олексій Плотніков повідомив, що Комітет рекомендує парламенту прийняти законопроект за основу.

Народні депутати підтримали рішення профільного Комітету 243-ма голосами.

Проект закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо державної реєстрації іноземних інвестицій доповів заступник Міністра економічного розвитку і торгівлі Володимир Павленко. Урядовець зазначив, що метою змін є встановлення чітких норм законодавства щодо термінів державної реєстрації іноземних інвестицій та покращення умов здійснення інвестиційної діяльності.

В.Павленко повідомив, що проектом пропонується доповнити статтю 1 Закону "Про режим іноземного інвестування" положенням щодо визначення терміну державної реєстрації іноземних інвестицій та внести до статті 395 Господарського кодексу України та статті 13 Закону "Про режим іноземного інвестування" зміни, які стосуються визначення строку подання інвестором документів для державної реєстрації іноземних інвестицій протягом 30 календарних днів після фактичного внесення, вилучення, репатріації таких інвестицій або зміни власника іноземних інвестицій.

Законопроект був прийнятий у першому читанні.

Верховна Рада прийняла за основу законопроекти: про Загальнодержавну цільову соціальну програму захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру на 2012-2016 роки і про затвердження Загальнодержавної цільової програми розвитку водного господарства та екологічного оздоровлення басейну р. Дніпра на період до 2020 року.

Проект закону про внесення зміни до статті 41 Кодексу України про адміністративні правопорушення (щодо відповідальності за порушення вимог законодавства про працю) доповів перший заступник Міністра соціальної політики Василь Надрага. Він зазначив, що проект розроблено на виконання постанови Верховної Ради від 5 квітня 2011 року №3118-4 "Про рекомендації парламентських слухань на тему: "Стан проведення пенсійної реформи та шляхи її вдосконалення".

За словами доповідача, це зроблено з метою посилити відповідальність за порушення вимог законодавства про працю. В.Надрага навів приклади таких порушень: "Працівники, зайняті повний робочий день на роботах з шкідливими і важкими умовами праці за списком 1 та 2 на робочих місцях, на яких не проведена або своєчасно не проведена атестація робочих місць за умовами праці, втрачають право на призначення пенсій за віком на пільгових умовах. Крім того, керівники підприємств та організацій відмовляють у видачі документів про стаж, пільгову довідку, заробітну плату, необхідні для призначення пенсії".

Урядовець зазначив, що проектом пропонується внести зміни до Кодексу України про адміністративні порушення, передбачивши адміністративну відповідальність за несвоєчасне проведення атестації робочих місць за умови праці, несвоєчасне оформлення документів про стаж, заробітну плату, необхідних для призначення всіх видів пенсій або надання необхідних для призначення пенсій документів, які містять недостовірні дані. Реалізація проекту закону не передбачає додаткових видатків Пенсійного фонду та Державного бюджету.

Голова підкомітету Комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності Ігор Савченко повідомив, що Комітет рекомендує Верховній Раді прийняти законопроект за основу. І.Савченко також зазначив, що члени Комітету під час обговорення зауважили, що у ньому не визначені повноваження органів державної експертизи, яким надано право контролю за якістю проведення атестації робочих місць та повноваження Державної інспекції з питань праці, яка здійснює державний нагляд та контроль за дотриманням проведення атестації робочих місць.

Парламентарії підтримали прийняття законопроекту. Під час обговорення наголошувалося на актуальності законопроекту, оскільки його прийняття дозволить тим громадянам, які мають певний стаж, хоч якось підтвердити, що вони працювали, і можуть отримувати пенсії.

У виступах також йшлося про необхідність прийняття комплексного закону, у якому була б "відповідальність за заробітну платню в конвертах, за використання роботодавцями дармової праці тих, кого вони беруть, особливо молоді, на випробувальний термін".

Законопроект 271-им голосом був прийнятий за основу.

Верховна Рада прийняла у першому читанні проекти законів про внесення змін до Закону "Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності" (щодо питань цивільної авіації) і про інститути спільного інвестування.

Народні депутати обговорили і відхилили законопроект про внесення змін до Закону "Про страхування" у новій редакції.

Знятий з розгляду був проект закону про внесення зміни до розділу ІІ "Прикінцеві положення" Закону "Про внесення змін до деяких законів України щодо підтримки агропромислового комплексу в умовах світової фінансової кризи".

За результатами голосування відхилено проект закону про внесення змін до Закону "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів" (щодо обрання міських голів за мажоритарною системою абсолютної більшості).

Розгляд законопроекту про внесення зміни до статті 9 Закону "Про впорядкування питань, пов'язаних із забезпеченням ядерної безпеки" (щодо розміщення коштів фінансового резерву у цінні папери, що емітуються державою), на прохання автора було перенесено.

Проект закону про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення механізму соціального захисту населення, яке проживає на території зони спостереження, доповів голова Комітету з питань паливно-енергетичного комплексу, ядерної політики та ядерної безпеки Микола Мартиненко. Він звернув увагу на те, що проблема вдосконалення механізму соціального захисту населення, яке проживає на території зони спостереження, складалася роками і все ще не має відповідного правового врегулювання.

За словами доповідача, законопроект має на меті розблокувати розв'язання цієї багаторічної проблеми. Зокрема, проект спрямований на встановлення алгоритму дій і обов'язків експлуатуючих організацій, що виникають при реалізації положення Закону "Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку", та на забезпечення гармонізації нормативно-правових актів в частині запровадження єдиних термінів та понять. Зокрема, пропонується посилити самостійність та відповідальність територіальних громад під час прийняття управлінських рішень в частині розвитку інфраструктури зон спостереження.

Законопроект 290-ма голосами був прийнятий за основу.

Перший заступник Голови Верховної Ради України Адам Мартинюк закрив ранкове засідання.

На вечірньому засіданні народні депутати продовжили розгляд законопроектів у першому читанні.

Проект закону про внесення змін до деяких законів України (щодо обмеження цивільної дієздатності осіб, які зловживають азартними іграми) доповів народний депутат Юрій Одарченко. Він обумовив актуальність законопроекту тим, що в Україні є надзвичайно поширеним участь фізичних осіб в азартних іграх на гроші. "Особи, що грають в такі ігри, часто не здатні самостійно припинити гру, незалежно від сум, які при цьому витрачаються. Внаслідок подібних дій страждають не лише такі особи, але і члени їх сімей, що залишаються без засобів до існування. Часто гравці використовують в якості ставок нерухоме майно - будинки, в яких вони проживають, автомобілі, меблі, побутову техніку. Після програшу вони та їх сім'ї втрачають житло та поповнюють списки осіб без постійного місця проживання. Коли в азартних гравців закінчуються гроші, вони часто використовують чуже майно чи грають "у борг". Відшкодувати шкоду чи повернути борги, як правило, вони не здатні", - зазначив доповідач.

Ю.Одарченко запропонував розширити підстави для обмеження цивільної дієздатності фізичної особи. Зокрема, обмежити таку особу у своєму праві самостійно розпоряджатися своїм майном.

Проектом пропонується, що піклувальник такої особи буде контролювати її витрати та не дозволятиме особі відчужувати своє майно заради азартних ігор.

Ю.Одарченко також запропонував під зловживанням азартними іграми вважати випадки, коли особа витрачає більшу частину свого заробітку, продає своє особисте майно, внаслідок чого він чи особи, що знаходяться на його утриманні, опиняються у скрутному становищі.

За словами автора, прийняття законопроекту сприятиме зменшенню впливу такого негативного соціального явища, як зловживання азартними іграми.

Народні депутати підтримали законопроект. Під час обговорення була внесена пропозиція щодо внесення змін у текст проекту: замість "про внесення змін до деяких законів України" - "про внесення змін до деяких законодавчих актів України".

З урахуванням цієї правки законопроект 354-ма голосами був прийнятий в цілому.

За основу був прийнятий законопроект про внесення змін до статті 37 Закону "Про виконавче провадження" (щодо збільшення обсягів дохідної частини бюджетів фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування).

Верховна Рада прийняла за основу та в цілому проект закону про внесення зміни до статті 10 Закону "Про Вищу раду юстиції" (щодо приведення у відповідність із Законом "Про судоустрій і статус суддів").

Проект закону про внесення змін до статті 29 Закону "Про фізичну культуру і спорт" (щодо посади інструктора з фізичної культури у сільській місцевості) доповів народний депутат Микола Томенко. Він обґрунтував необхідність запровадження посад інструкторів з фізичної культури у сільській місцевості тим, що саме у сільській місцевості умови для занять фізичною культурою і спортом дітей, юнацтва та молоді є найнесприятливішими. Доповідач пов'язав таку ситуацію із вузькою матеріальною базою та практичною відсутністю у сільській місцевості професійних працівників у галузі фізичної культури та спорту, здатних запровадити відповідний навчально-тренувальний процес, популяризувати заняття фізкультурою, організувати відповідні спортивні змагання тощо.

Прийняття закону, на думку М.Томенка, сприятиме залученню сільського населення до занять фізичною культурою і надасть селищним та сільським радам законодавчі підстави для запровадження посади інструкторів з фізичної культури у разі наявності відповідних коштів місцевих бюджетів.

Народні депутати під час обговорення підтримали законопроект. Виступаючі наголошували на тому, що законодавча ініціатива є "гуманною та гуманітарною".

За результатами голосування законопроект 321-им голосом був прийнятий за основу.

На прохання автора було перенесено розгляд законопроекту про внесення змін до Закону "Про систему Суспільного телебачення і радіомовлення України".

Парламентарії розглянули кілька проектів стосовно вдосконалення чинного законодавства у сфері реклами та діяльності засобів масової інформації.

Верховна Рада прийняла за основу був прийнятий проект закону про внесення змін до Закону "Про рекламу" (щодо уточнення сфери застосування закону та удосконалення окремих положень).

За результатами голосування відхилені законопроекти про внесення змін до Закону "Про інформацію" (щодо забезпечення належних умов для здійснення журналістами, працівниками засобів масової інформації професійної діяльності) і про внесення змін до деяких законів України щодо здійснення наглядових повноважень Національною радою України з питань телебачення та радіомовлення.

Народні депутати повторно розглянули низку законопроектів у першому читанні.

За основу прийняті проекти законів про внесення змін до Закону "Про житлово-комунальні послуги" (щодо вдосконалення системи управління житловим фондом та вирішення окремих питань у сфері надання послуг) і про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо обмежень у використанні допоміжних репродуктивних технологій). Законопроект про внесення змін до деяких законів України щодо заявницького принципу державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичних осіб-підприємців за результатами голосування був відхилений.

Головуючий закрив вечірнє засідання.

Наступне пленарне засідання десятої сесії відбудеться у середу, 22 лютого.


Офіційний веб-сайт Верховної Ради України

Комментариев нет:

Отправить комментарий